Saturday, July 31, 2010

The Sorcerer's Apprentice


video


suke aku tgk citer ni semalam....aplikasi fizik dalam cerita magic...sgt best...tetibe jer aku teringat zaman skolah ngan matrix dlu...ahahaha...sangat lawak belajar fizik ngan mr. pera a.k.a. mr. jamban....then time matrix lak...aku paling ske skip kelas tutorial fizik...tp alhamdulillah dapat gak A...hehehehe berkat ponteng kelas mr. sam...

pape pon aku ske lagu ni...dalam cite ni takde la byk sgt lagu tema yg derang gne...tp starting music dia sgt gembak bile dave men lagu nih gne plasma...sgt best...pape pon cite sgt awak...rasa hilang sume problem n tekanan kerja...hahahahaha....

Friday, July 30, 2010

What I Feel About Love...




Feelings are many but words are few,
Clouds are dark, Sky are blue,
Love is a paper, Life is glue,
Everything is false, Only my Love is true.

Take my eyes but let me see you,
Take my mind but let me think about you,
Take my hand but let me touch you,
But don’t try to take my heart coz its already with you.

Like moon in the sky, You are living in my eyes,
In my heart love you high, For your sake ready to die,
Without you my life is dry, If you forget my soul will fly.

Wish to see you when I open my eyes
Wish to dream you in every sleep,
Wish to call you every day,
Wish to live with you in my every birth,
Wish to stay in your heart for ever.


Monday, July 12, 2010

~perjalanan hidup~



Alhamdulillah...sejak2 kebelakangan ni...aku dok dengar berita2 gembira jer...kawan2 aku yg mana dok sama2 sedey ngan aku dlu sume dah hepi skang...dlu masa aku dok sedey2....dalam masa yg sama org2 kat keliling aku pon turut sedey dengan cerita2 mereka sendiri...kadang2 aku terfikir...adakah disebabkan aura sedey aku telah menular kat orang sekeliling aku...time tu sume jer bersedey...seperti turut sama bersedey ngan aku...aku jadi tertekan pon ada...org keliling aku dok sedey time aku dok sedey...time aku need someone yg boleh gembirakan aku...tp aku plak jadi tukang nasehat kat orang...padahal time tu pon aku memerlukan nasehat n kata2 perangsang dari org keliling aku sbb keadaan aku...tapi lain pulak yg berlaku....aku sendiri terpaksa memujuk hati aku sendiri yg sememangnya dah patah tp aku dok gam balik....



tp sekarang aura aku tengah bergembira...so aku pon dok dengar berita2 gembira dari kawan2 aku...alhamdulillah...aku tumpang gembira untuk kalian juga...tp maafkan aku jika ada ataw pernah sakiti hati kalian...aku juga manusia biasa...semoga kebahagiaan yg kita kecapi sekarang akan kekal buat selamanya...doa aku buat kalian semoga kalian peroleh apa yg kalian inginkan selama ni...

Sunday, July 11, 2010

Akhirnya...


Andai ini kesudahan cinta kita
cuma setakat ini
ku pohon maaf darimu
dari detik pertama perkenalan hingga ke saat ini...

Maafkan aku tak berdaya
jadi seperti yang engkau mahukan
aku cuma insan biasa
masih punya banyak kekurangan...

Andai tiba saatnya
kau termui cinta baru
akan kutitpkan doa buatmu
agar kamu bahagia disampingnya selamanya...

Aku juga aka terus melangkah
menuju dunia yang baru...
dunia di mana tiada engkau disampingku...
doakan aku
agar aku bahagia menemui cinta baruku juga...


Saturday, July 10, 2010

~K.i.s.s. .T.h.e. .R.a.i.n~


sejak pertama kali aku dengar music ni...aku terus jatuh cinta dengan melodinya...sangat indah...melodinya penuh dengan perasaan cinta...sedih...sukar nak aku ceritakan...melodinye buat aku diam dan termenung seketika...bila dengar je

I often close my eyes
And I can see you smile
You reach out for my hand
And I'm woken from my dream
Although your heart is mine
It's hollow inside
I never had your love
And I never will

And every night
I lie awake
Thinking maybe you love me
Like I've always loved you
But how can you love me
Like I loved you when
You can't even look me straight in my eyes

I've never felt this way
To be so in love
To have someone there
Yet feel so alone
Aren't you supposed to be
The one to wipe my tears
The on to say that you would never leave

The waters calm and still
My reflection is there
I see you holding me
But then you disappear
All that is left of you
Is a memory
On that only, exists in my dreams

I don't know what hurts you
But I can feel it too
And it just hurts so much
To know that I can't do a thing
And deep down in my heart
Somehow I just know
That no matter what
I'll always love you

So why am I still here in the rain


janji mesti dikotakan


bak kata orang bile berjnji haruslah di tunaikan...klu tidak nnti akan memakan diri sendiri...aku sudah berjnji dahulu...jadi itu yang akan aku lakukan...bukan niat aku buat begitu..tp menunaikan janji yg aku kepadamu...
maafkan aku andai aku terlanjur kata...maafkan aku andai buat kau terasa...maafkan aku untuk semuanya....
yang penting aku tetap aku masih seperti dahulu

Friday, July 9, 2010

Cinta Luka


Bila cinta putus ditengah jalan uslahlah bermuram durja menyakiti diri sendiri. Bangkitlah dan mulakan cinta baru. Kerana setiap cinta yang hilang pasti akan ada pengganti. Usah mengarap pada yang tak pasti, usah merayu pada yang tak sudi. Cinta pertama tak semestinya yang terbaik. Setiap cinta mempunyai keunikan dan kehangatan yang tersendiri. Janganlah terus terikat kepada cinta yang sudah pergi.

Kadang-kadang bila kita sudah memiliki sebuah cinta kita terlupa yang cinta itu masih perlu sentiasa dipupuk dan dibajai dengan kasih sayang. Kita terlalu yakin kita akan memiliki cinta itu sampai bila-bila pun. Apabila segalanya berakhir barulah kita akan menyedari kesilapan yang telah kita lakukan. Malangnya ianya sudah terlambat.

Bila seseorang jatuh cinta ketika dia baru kehilangan kekasih hati maka cinta yang tercipta itu bukanlah cinta sebenar melainkan hanya seperti ubat khayal yang bertindak sementara sahaja dan kemudian akan merosakkan hatinya dua kali ganda malah berganda-ganda lagi selepas itu...kerana sesungguhnya kita boleh menipu orang lain tetapi bukan hati kita sendiri.

Jika bercinta janganlah kita menjadi hamba cinta. Seperti mana kita tak mahu menjadi hamba duit kita juga tak mahu menjadi hamba kepada cinta. Kuasai cinta. Jadikanlah tuan kepada cinta. Jangan biarkan cinta memperkotak-katikkan hidup. Gunalah akal dan fikiran.

Bila kita kecewa atau putus cinta, kita selalu menyalahkan orang lain atas kegagalan cinta itu. Tapi pernahkah kita bermuhasabah dengan diri sendiri apa yang telah kita lakukan sehingga segala-galanya musnah. Kerana tanpa sedar kandag-kadang kita membuat kesilapan yang menutup pintu hati sang kekasih untuk terus mencintai kita. Kadang-kadang kita tewas dengan tipu helah orang ketiga yang sengaja mewujudkan jurang di antara kita. Bila hidup menjadi tidak terurus kerana kecewa, ingatlah setiap benda di dunia ini tidak akan kekal lama...tidak terkecuali CINTA. jadi terimalah realiti...Di mana ada cinta di situ pasti akan ada perpisahan cumabila kita tak tahu...


Life is too short


Kisah 4 Lilin


Ada 4 lilin yang menyala.

Sedikit demi sedikit habis meleleh.

Suasana begitu sunyi hingga terdengarlah percakapan mereka.

Lilin yang pertama berkata:
"Aku adalah Damai."
"Namun manusia tak mampu menjagaku, maka lebih baik aku mematikan diri saja!"

Demikianlah sedikit demi sedikit sang lilin padam.

Lilin yang kedua berkata:
"Aku adalah Iman."
"Sayang aku tak berguna lagi."
"Manusia tak mau mengenaliku, untuk itulah tak gunanya aku tetap menyala." Begitu selesai bicara, tipupan angin memadamkan lilin yang kedua.

Dengan sedih giliran lilin yang ketiga berbicara:
"Aku adalah Cinta"
"Tak mampu lagi aku untuk tetap menyala."
"Manusia tak lagi memandang dan menganggapku berguna."
"Mereka saling membenci, malah membenci mereka yang mencintainya, membenci keluarganya."

Tanpa melengahkan waktu, maka matilah lilin yang ketiga.

Tanpa diduga...

Seorang anak kecik masuk ke kamar, dan melihat ketiga-tiga lilin telah padam.

Kerana takut akan kegelapan, maka si anak kecik itu berkata:
"Eh, apa yang terjadi??? Kalian Harus tetap menyala aku takut akan kegelapan!"

Lalu dengan rasa terharu lilin keempat berkata:

"Jangan takut, jangan menangis, selama aku masih ada dan menyala, kitlakana tetap dapat selalu menyalakan ketiga-tiga lilin yang lain."

"Akula HARAPAN"

Dengan mata bersinar, si anak kecil mengambil Lilin Harapan, lalu menyalakan kembali ketiga-tiga lilin yang telah padam.

Apa yang tak pernah mati hanyalah HARAPAN yang ada dalam hati kita. Semoga ia dapat menjadi alat, seperti si anak kecil tersebut yang dalam situasi apapun masih mampu menghidupkan kembali Damai, Iman dan Cinta dengan HARAPAN-nya!!...

A lonely heart broken soul standing in the rain



aku bukan budak kecil lagi!!!nape la layan aku macam budak kecil...sudah cukup aku dengar kata2mu dari dulu smpai sekarang...tertekan aku dibuatnya....skang aku nk masa untuk bersendirian...biarkan diri aku ok...sedih kau layan aku begini...smpai bila ianya akan berakhir???

Justin Bieber - Baby ft. Ludacris




Ohh wooaah (3x)
You know you love me,I know you care
Just shout whenever, And I'll be there
You want my love, You want my heart
And we will never ever ever be apart

Are we an item? Girl quit playing
Were just friends, What are you saying
Said theres another, Look right in my eyes

My first love broke my heart for the first time,
And I was like
Baby, baby, baby ohhh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine mine

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine,mine (oh oh)

For you, I would have done whatever
And I just can't believe, we ain't together
And I wanna play it cool, But I'm losin' you
I'll buy you anything, I'll buy you any ring
And im in pieces, Baby fix me
And just shake me til' you wake me from this bad dream

Im going down, down, down, dooown
And I just cant believe my first love would be around.

And I'm like
Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine, mine
Justin Bieber Baby lyrics found on http://www.directlyrics.com.com/justin-bieber-baby-lyrics.html

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohhh
I thought youd always be mine, mine

Luda
When I was 13, I had my first love,
There was nobody that compared to my baby,
And nobody came between us or could ever come above
She had me goin' crazy,
Oh I was starstruck,
She woke me up daily,
Don't need no Starbucks.
She made my heart pound,
And skip a beat when I see her in the street and,
At school on the playground,
But I really wanna see her on the weekend,
She know she got me gazin',
Cuz she was so amazin',
And now my heart is breakin',
But I just keep on sayin'...

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine, mine

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
I thought youd always be mine, mine

(I'm gone)
Yeah, yeah, yeah (6x)
(Now Im all gone, now im all gone, now im all gone)
Gone, gone, gone,(gone)
I'm gone.

Thursday, July 8, 2010

Tanpamu



Biasanya aku lelap tidur
Terbangun 'tuk fikiran dirimu
Mengenangmu yang kini telah jauh

Biasanya aku tenang tidur
Terbuaiku mengingat dirimu
Mencintaimu namun kau terlalu jauh

Kucuba lupakan dirimu
Mengingatimu hancurkan hatiku

Dahulu seia sekata,
Namun kini semua telah berlalu

Sayang kuingatkan dirimu...
Bahawa ku tak bisa hidup tanpamu.

Sayang kuingatkan dirimu...
Bahawa ku tak bisa hidup tanpamu...

Ohh...

~::F.R.I.E.N.D::~

SAD but TRUE

Friday, July 2, 2010

BERSAMA TEMAN2

~::A.K.T.I.V.I.T.I. .B.E.R.S.A.M.A. .K.A.W.A.N-K.A.W.A.N::~


~::Aku ngan K.Lang @ Bukit Larut::~


~::Aku ngan Gee @ Bukit Larut::~


~::Yong n Tam @ Hot air balloon::~


~::Aku, Tam n K.Lang @ Hulu Sepetang::~


~::Aku, Tam n K.Lang @ Hulu Sepetang + Taman Tasek::~