Tuesday, August 3, 2010

1 OGOS 2010

28 thn yg lepas tarikh keramat inilah telah menyatukan mama n abah...setiap tahun aku dapat melihat kebahagian mereka membuatkan aku rasa sgt gembira...ikatan yg mereka ikat begitu kukuh hingga hadir kami tiga berada (sepatotnyer empat...) bukan mudah nk melalui alam perkahwinan yg kekal sehingga sekarang...klu nk di bandingkan dengan org2 muda sekarang...kawen awal pastu cerai...tak macam zaman mak2 dlu2...walaupon kadang2 kawen bukan atas dasar cinta...tp mampu bahagia dan kekal hingga ke anak cucu....

bukan itu yg aku nk ceritakan kat sini...setiap thn aku dan adik2 pasti akan plan pape untuk ari bersejarah mama n abah...but this year...tggl aku sorang jer...so aku dah berniat nk bawak mama n abah makan mee udah mak jah kat kuala sepetang...aku punyer la tggu lama...dari pagi aku tahan perut sebab nk makan mee udang akhirnya terpaksa mengalah ngan kelaparan yang teramat sgt...

dalam kol 330ptg...aku klua bersama2 mama n abah ke kuala sepetang...perjalanan takde la jauh sgt...tp aku tak leh bwk laju karang mama n abah berleter kat aku..so aku bawak slow jer...sepanjang perjalanan abah bercerita tentang zaman muda2 abah...g memancing naik bus lah...kene tuka bus la...dan macam2 lagi...aku ni sebagai driver n pendengar setia...so malas la nk komen apa2...

sesampai jer kat gerai mee udang mak jah...kereta dah berderek2 adan ada sebijik bus....aku agak msti takde tempat kosong untuk kami bertiga...tp selamat jugak la ada satu jer tmpat kosong kat dalam kedai dan ada kipas..itu yg penting...aku lihat mama ngan abah berpuas ati ngan tempat yg aku bawak derang...derang rasa selesa...walaupun gerai mee udang...tp nk nampak seekor lalat pon susah...so sgt berpuas ati...

jadi kami pon order makanan masing2...aku mcm biasa la makan nasik goreng udang, abah lak mee udang...mama makan mee goreng udang....dalam 20-30 min.. makanan n minuman dah terhidang...mama sgt ske sbb makanan kami dihidangkan dalam mangkuk berbentuk bot...sangat unik...abah lak berpuas ati sebab makanan kat situ sedap...so aku seronok dapat bawak mama ngan abah makan kat situ....

next year aku nk bawak adik2 aku lak makan kat situ...hehehe....papepon kat situ memang best...udang memang bayak...dekat sepuloh ekor untuk sorang2 makan...memang puas gile makan udang...dah lah udang besar2...harga pon berbaloi...

so sesapa mmber2 yg rasa nk makan mee udang...sile2 la trn taiping...boleh aku bawak korang g sana....ngeee ^_^


No comments: