Saturday, August 28, 2010

::~kenape ALLAH temukan kita dengan org y salah~::

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..



~ALLAH knows BESt!~♥

Andainya Lelaki Tahu.....


Andainya lelaki tahu
Dalam hati seorang perempuan
Ada naluri untuk disayangi
Ada rasa untuk diberi perhatian
Ada rasa untuk didengari keluh kesahnya
Ada waktu-waktu minta ditemani kesedihannya

Andainya lelaki tahu
Rajuk seorang perempuan minta dipujuk
Marah seorang perempuan perlu didekati
Sedih seorang perempuan harus didengari
Gembira seorang perempuan ingin dikongsi


Andainya lelaki tahu
Disebalik seribu satu rasa itu....
Ada sekeping hati nan lembut....
Bukan untuk dimanjai
Bukan jua untuk ditatangi bagai minyak yang penuh....
Hanya perlu sedikit perhatian....
Agar rasa kasih itu terasa
Wujud walau disaat jauh....


Kerana andai lelaki tahu
Hati ini akan sentiasa bertanya
Pada diri seorang perempuan
Wujudkah cinta itu dihati lelaki??
Bila disaat jauh tanpa perkhabaran...


Sayangilah seseorang itu atas dasar siapa dirinya sekarang
Bukan atas dasar siapa dirinya sebelum ini
Cintailah seseorang itu kerana hatinya
Bukan paras rupa semata-mata...

Tuesday, August 24, 2010

cinta antara kita



cinta antara kita tiada penghalangnya
walau akhir usia ku menyinta dirimu
hanya menunggumu...mengatakan kau CINTAku
ku kan berjanji menyintamu SAYANG...

Hadirlah kasih

If i fall in love

Allahu Rabbi
I asked Your permission
If one day I fall in love
Don't let my love to You become less
Then make me forget You

Allahu Rabbi
I beck on You If one day I fall in love
Please fill my heart with Your uncountable loves
To make my Love eternal to You

Allahu Rabbi
If one day I fall in love please chose me a
man with heart full of Your affection,
to make me more
admire You.

Allahu Rabbi
If one day I fall in love Please make us together
Give us chance to be more close to Your
Love

Allahu Rabbi
This is my final request, if one day I fall in love
Please never turn away Your love from me
Bless me with Your love Preserve me with Your love...
The Love which never fades because of the time.

Monday, August 23, 2010

Emotions Are Part Of Life

Life is like an unsolved puzzle.
No one can define what life is because it is a very complex thing.

Life is something that makes you happy and proud at times and
makes you
feel so low at times that you say to yourself,
"
Why was I born?"
But whatever it is, it is real fun.

In Life, in every moment, something new happens; something that
you never expected, something that you were waiting from a long while
to happen and something you were expecting to happen.
It is a combination of happiness, sorrow, joy, love, anger, enjoyment, loneliness, fear, excitement and many other emotions.

The definition of the word life can't be completed without using the word emotions.

Some people work in emotions whereas others work with emotions.
So it's very important to understand how people are using their emotions.

If they are letting emotions get control over them,
then they'll be dragged by others and situations all the time.
But, if he is controlling his emotions in a proper way,
then no one will ever have control over him.

The way a person uses his emotions is what we call
attitude.
Someone has correctly said, "Your attitude determines your altitude in life".
Attitude, as I already defined, is the way an individual uses his emotions and directly related to the psyche of a person.

Some people use their emotions in a positive way and some people do it in a negative sense.

When people use emotions in a positive way we call it positive attitude and when they use it in a negative way we call it negative attitude.

It's up to an individual to decide how he uses his emotions.
Which way will you decide ?

Amalkan ilmu


Ilmu tanpa amal adalah ibarat pokok yang tidak berbuah.

"Ilmu tanpa amal, gila dan amal tanpa ilmu, sia-sia.” (Al-Ghazali)

Jika kita membaca kitab seratus tahun dan mengumpul seribu kitab, ia tidak menjadikan diri kita bersedia untuk mendapat rahmat Allah melainkan dengan amalan.” (Al-Ghazali)

Sabda Nabi SAW : Ertinya : “Sebaik-baik amalan di sisi Allah adalah yang berterusan walaupun sedikit” (Muttafaq ‘alaihi , dari Aisyah)

150 juta...

video

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–

saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

SENYUM (n___n)

video

Kacak luar..Kacak dalam..Kacak dengar sini..Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali..Kalau kita senyum..Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum..Dunia tiada penyakit

Senyum..Tak perlu kata apa-apa

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan

Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

LELAKI oh LELAKI

Ko pedulikn dia,
Dia ckp ko xbgi kebebasan,

Ko xpeduli,
Dia ckp ko xprihatin...

Ko reject,
Dia ckp ko jual mahal,

Ko terima,
Dia xpedulikan ko...

Dia xdpt kejar ko,
Dia kejar kwn ko,
Dia dpt ko,
Dia kejar org laen lagi...

Dia kuar ngan pompuan lain,
Dia ckp kawan,

Ko kuar ngan lelaki lain,
Dia ckp ko curang...

Ko bgi diri ko,
Dia ckp ko jenis murahan,

Ko xbgi,
Dia ckp ko xsyg dia...

Ko merokok,
Dia ckp ko pompuan liar,

Dia merokok,
Dia ckp dia lelaki..

Ko pkai mekap lawa,
Dia ckp ko nk tarik perhatian jantan,

Ko xreti mekap,
Dia ckp ko xreti bergya...

Ko guna duit,
Dia ckp ko boros,

Dia guna duit,
Dia ckp utk msa depan...

KALO LELAKI BCA NIE..,
DIA CKP SUMA NIE SALAH,

KALO KO XBGI BCA,
DIA CKP KO KEDEKUT..

MARI KITA SUMER BACA & SENYUM SAMA2!!!

p/s: byk jg karenah lelaki ni ek?. leceh gak dapat lelaki cam ni...

25 tips for healthy heart



Food as Medicine


HEADACHE? EAT FISH!
Eat plenty of fish -- fish oil helps prevent headaches.
So does ginger, which reduces inflammation and pain.

HAY FEVER? EAT YOGURT!
Eat lots of yogurt before pollen season.
Also-eat honey from your area (local region) daily.

TO PREVENT STROKE DRINK TEA!
Prevent build-up of fatty deposits on artery walls with regular doses of tea.
(actually, tea suppresses appetite and keeps the pounds from invading....Green tea is great for our immune system)!

INSOMNIA (CAN'T SLEEP?) HONEY!
Use honey as a tranquilizer and sedative.

ASTHMA? EAT ONIONS!!!!
Eating onions helps ease constriction of bronchial tubes.
(onion packs place on chest helped the respiratory ailments and actually made breathing better).

ARTHRITIS? EAT FISH, TOO!!
Salmon, tuna, mackerel and sardines actually prevent arthritis.
(fish has omega oils, good for our immune system)


UPSET STOMACH? BANANAS - GINGER!!!!!
Bananas will settle an upset stomach.
Ginger will cure morning sickness and nausea.


BLADDER INFECTION? DRINK CRANBERRY JUICE!!!!
High-acid cranberry juice controls harmful bacteria.

BONE PROBLEMS? EAT PINEAPPLE!!!
Bone fractures and osteoporosis can be prevented by the manganese in pineapple.

MEMORY PROBLEMS? EAT OYSTERS!
Oysters help improve your mental functioning by supplying much-needed zinc.

COLDS? EAT GARLIC!
Clear up that stuffy head with garlic. (remember, garlic lowers cholesterol, too.)

COUGHING? USE RED PEPPERS!!
A substance similar to that found in the cough syrups is found in hot red pepper. Use red (cayenne) pepper with caution-it can irritate your tummy.

BREAST CANCER? EAT Wheat, bran and cabbage
Helps to maintain estrogen at healthy levels.

LUNG CANCER? EAT DARK GREEN AND ORANGE AND VEGGIES!!!
A good antidote is beta carotene, a form of Vitamin A found in dark green and orange vegetables..

ULCERS? EAT CABBAGE ALSO!!!
Cabbage contains chemicals that help heal both gastric and duodenal ulcers.

DIARRHEA? EAT APPLES!
Grate an apple with its skin, let it turn brown and eat it to cure this condition. (Bananas are good for this ailment)

CLOGGED ARTERIES? EAT AVOCADO!
Mono unsaturated fat in avocados lowers cholesterol.

HIGH BLOOD PRESSURE? EAT CELERY AND OLIVE OIL!!!
Olive oil has been shown to lower blood pressure.
Celery contains a chemical that lowers pressure too.

BLOOD SUGAR IMBALANCE? EAT BROCCOLI AND PEANUTS!!!
The chromium in broccoli and peanuts helps regulate insulin and blood sugar.

Kiwi: Tiny but mighty. This is a good source of potassium, magnesium, Vitamin E & fibre. It's Vitamin C content is twice that of an orange.

Apple: An apple a day keeps the doctor away? Although an apple has a low Vitamin C content, it has antioxidants & flavonoids which enhances the activity of Vitamin C thereby helping to lower the risks of colon cancer, heart attack & stroke..

Strawberry: Protective fruit. Strawberries have the highest total antioxidant power among major fruits & protects the body from cancer causing, blood vessels clogging free radicals. (Actually, any berry is good for you..they're high in anti-oxidants and they actually keep us young..........blueberries are the best and very versatile in the health field........they get rid of all the free-radicals that invade our bodies)

Orange : Sweetest medicine. Taking 2 - 4 oranges a day may help keep colds away, lower cholesterol, prevent & dissolve kidney stones as well as lessen the risk of colon cancer.

Watermelon: Coolest Thirst Quencher. Composed of 92% water, it is also packed with a giant dose of glutathione which helps boost our immune system.. They are also a key source of lycopene - the cancer fighting oxidant. Other nutrients
Found in watermelon are Vitamin C & Potassium. (watermelon also has natural substances [natural SPF sources] that keep our skin healthy, protecting our skin from those darn UV rays)

Guava & Papaya: Top awards for Vitamin C. They are the clear winners for their high Vitamin C content. Guava is also rich in fibre which helps prevent constipation.

Papaya is rich in carotene, this is good for your eyes. (also good for gas and indigestion)

Tomatoes are very good as a preventative measure for men, keeps those prostrate problems from invading their bodies......GOOD AS MEDICINE.

Cinta tak memerlukan sebab....

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada suami. Ini dialog mereka:

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai yang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya.

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata:

Suami: 'Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!'

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi... Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan koma. si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.

Surat tersebut berbunyi begini:

'Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu....
sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu. Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintaimu lagi.

Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintaimu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati...'



INSTALLING HUSBAND!!!

A woman writes to the IT Technical support Guy

Dear Tech Support,

Last year I upgraded from Boyfriend 5.0 to Husband 1.0 and I noticed a distinct slowdown in the overall system performance, particularly in the
flower and jewellery applications, which operated flawlessly underBoyfriend 5.0.

In addition, Husband 1.0 uninstalled many other valuable programs, such as
Romance 9.5 and Personal Attention 6.5, and then installed undesirable programs such as NEWS 5.0, MONEY 3.0 and CRICKET 4.1.

Conversation 8.0 no longer runs, and Housecleaning 2.6 simply crashes the system.

Please note that I have tried running Nagging 5.3 to fix these problems, but to no avail.
What can I do?

Signed,
_______ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________
Reply

DEAR Madam,

First, keep in mind, Boyfriend 5.0 is an Entertainment Package, while Husband 1.0 is an operating system.

Please enter command: ithoughtyoulovedme. Html and try to downloadTears 6.2 and do not forget to install the Guilt 3.0 update.
If that application works as designed, Husband1.0should then automatically run the applications Jewellery 2.0 and Flowers 3.5..

However, remember, overuse of the above application can causeHusband 1.0 to default to Silence 2.5or Beer 6.1.
Please note that Beer 6.1 is a very bad program that will download the Snoring Loudly Beta.

Whatever you do, DO NOT under any circumstances install Mother-In-Law 1.0(it runs a virus in the background that will eventually seize control of all
your system resources.)

In addition, please do not attempt to reinstall the Boyfriend 5.0 program. These are unsupported applications and will crash Husband 1.0.

In summary, Husband 1.0 is a great program, but it does have limited memory and cannot learn new applications quickly.
You might consider buying additional software to improve memory and performance.
We recommend: Cooking 3.0 and Good Looks 7.7.

Good Luck Madam!

UNTUK SEMUA KAWAN-KAWAN

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang....

kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros , dipandang cantik dipegang sakit....

kata atuk,
KAWAN tu seperti air, terus mengalir....

kata nenek,
KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana....

kate sedare,
KAWAN tu mcm makanan, kawan makan kawan!!

kata abang,
KAWAN tu seperti lembu, mengikut saje ape dikata........

kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tp sedap dimakan....

kata adik,
KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde....


kawan tu tak kisahlah camner....
walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK BULAN, SEPERTI LEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!

dia tetap kawan....
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan diaselamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!

walaupun kita mempunyai kekasih, tapi teman tetap paling setia.
walaupun kita punyai harta yg banyak, teman tetap paling berharga.


::S.A.H.A.B.A.T::



Bukan untuk diguna tapi untuk dijaga...
Bukan untuk dimusuhi tapi untuk disayangi...
Bukan untuk sementara tapi untuk selamanya...
Bukan untuk dilupakan tapi untuk diingati...
Bukan untuk ditingalkan tapi untuk dirindui...
Bukan hanya disini tapi dimana-mana...
Bukan setakat ini tapi hingga ke hujung nyawa...