Tuesday, June 8, 2010

~::s.t.a.m.i.n.a. .o.h. .s.t.a.m..i.n.a::~

sabtu lepas aku masok komtar tower run...tak aku nafikan memang stamina aku masih tak cukup...aku tak sekuat dulu...aku sgt aktif dulu...tp sekarang sume sakit...adeh...nape la aku stop sume ni dlu...klu tak mesti aku tak cam skang....cepat 'sempot'...

masa aku aktif dlu...aku susah nk dapat penyakit...pendek kata setahun boleh kire brapa kali aku sakit...tp skang ni mcm2 penyakit yg timbol...inilah nasib seorang bekas atlit...hurmm...aku akui aku memang sprinter dlu...100m, 200m, 4x100m, 4x200m tu memang acara favorite aku....tp bila bab long distance 1500m...aku hancus...tp takde la hancus sgt...still boleh berlari but sompot dowh....


skang ni jgn kate sprinting...running skit pon sempot...napas tak cukup...adeh..."aku mau aku yg dlu"...n aku cube cari balik stamina aku yg dlu...mungkin tak sama cam aku kanak2...tp sekurang2nya aku takde la selembik ini....ni sume datang balik lepas aku tgk dak 'kecik' join komtar tower run ari tu...aku bersemangat balik nk jadi cam dlu...


ingat lagi masa aku kecik2....aku sangat lincah...ske berlari...aku jatuh pun berdarah lutut2 aku...aku masih bersemangat berlari...kat umah aku medal2 yg berlambak tu kebanyakkan aku punyer...sumenye sbb aku sgt aktif bersukan...skang ni takde langsong...rindu betol zaman kanak2 dulu...

jadi skang...aku mau seaktif dlu...aku join aktiviti2 sihat...komtar tower run dah lepas...next month lak peace run...pastu penang bridge marathon...hurmmm selamat ada mmber yg ske acara2 sehat camni...klu tak tak berkesempatan la aku jadi cam dlu...


No comments: