Tuesday, June 1, 2010

kemarin...hari ini dan akan datang...


sesungguhnye aku besyukur kerana aku dapat kecapi erti kehidupan sekarang...erti kebebasan sebenar...dulu terikat dengan suatu bende yg tak pasti dan tersekat segala kebebasan bukan dengan kerelaan hati...dan yg paling penting adalah..dulu aku bukan aku...

hari demi hari aku mencari aku yg sebenarnya...alhamdulillah...akhirnya aku ketemu diri aku yang dulu...aku hampir2 hanyut kerana lelaki...seorang wali Allah yg patot membimbing aku ke arah jalan MU...tp aku bagai diheret ke jalan yang salah...aku tinggalkan keluarga dan kawan2 semata2 insan bernama lelaki...insan yang aku terlalu banggakan tp rupanya racun yang membawa aku ke jalan yg jauh dan berliku....






kini, setelah semuanya pergi...aku mule bangkit mencari diri aku...
aku sorang insan yang hepi..ceria...bibirku sentiasa memberi senyuman yg boleh menyembuhkan luka dihati masing2...tapi dulu aku bukan aku yg dulu..terlalu sombong kerana aku terpaksa hidup bergantung dengan insan yg bukan milikku secara mutlak...aku terikut2 perangainya...
sekarang tidak lagi...aku gembira...aku bukan sahaja gembira sebab aku...malah aku mampu gembirakan hati kedua org tua ku...aku bersyukur kerana hadirnya insan baru dalam hidup aku banyak mengajar aku erti kehidupan...beliau telah kembalikan aku yg dulu...biarpon beliau insan yg serba kekurangan...tetapi hati dan tingkah laku beliau sangat mulia dan tidak berpura2....

untuk apa lg aku fikirkan bende yg lepas..sedangkan aku sedikit pon tidak bersalah...klu aku bawak bende ini ke mahkalah tidak menguntungkan mana2 pihak(bak kata abg)...aku tidak pernah terikat tak terikat dengan sesiapa...kebebasan aku...aku yg berhak menentukan mana yg baik atau tidak untuk aku...jadi...tidak ada salah aku dengan insan yg bergelar lelaki...malah mereka terlalu banyak salah dengan aku...tp aku pon insan yg lemah...hanya seorang hamba...biar apa yg berlalu kemarin menjadi pengajaran dan moga Allah ampunkan dosa2 hamba2nya...


















aku hanya insan yg khilaf....memohon agar aku menjadi seorang insan yg tabah dan anak yg solehah...amin....

mama & abah...anakmu terlalu banyak menyakiti hati kalian..beri aku peluang untuk mengubati luka dihati kalian....sesungguhnya kamulah yg paling utama dalam hidupku....


No comments: